Az egész ország ettől a kérdéstől zajos

Előny vagy hátrány? Áldás vagy Átok?

Mindenki másként értékeli a vírus szülte új munkarendet. Vajon mit nyerhet az a vezető, aki ügyesen aknázza ki ezeket a tapasztalatokat?

Egy vezető márka igazgatójával gondoltuk végig a témát, ezek voltak a legfontosabb meglátásai:

Először is tisztázzuk, hatalmas lehetőségekről beszélhetünk, amelyek alapjaiban változtathatják meg a cégek közötti konkurenciaharc kimenetelét. Máris mondom, hogy mire is gondolok!

A fogyatkozó minőségi munkaerő megtartása olyan stratégiai kérdés, amelyet nem lehet figyelmen kívül hagyni. Vannak dolgozók, akik számára a Home Office szabadságot jelentett, vagy pl. az idegőrlő és költséges napi ingázás alóli felmentést. Az ő megtartásukhoz a Home Office, egy olyan remek eszköz lehet, ami ingyen van, mégis rengeteget adhatunk vele. Ha ez valakinek fontos, akkor biztosan nem hagyja el a céget egy olyan munkahelyért, ahol ezt nem biztosítják számára.

A cég igazgatójának elsődleges szempontja, hogy megtartsa a hatékonyan dolgozó, minőségi munkát végző kollégáit. Számára ez a sikerfaktor egyik tényezője.

A hűség és a lojalitás a legerősebb cégnél tartó erő. Az a kolléga, aki azt éli meg, hogy fontos a munkája, közérzete, figyelembe veszik véleményét, szempontjait, teljesítménye elismeréseként home office lehetőséget biztosítanak számára bizonyos napokon, a munkaerő megtartási mutatók egyenes arányban emelkednek.

A BDO Magyarország felmérése szerint a cégek 26%-ánál meghaladja a fluktuáció mértéke a 10%-ot, miközben az új kollégák pótlása több millió forintot tesz ki.

Mindemellett különösen aggasztó, hogy az új kollégák 24%-a rövid időn belül elhagyja a céget, így az alkalmazásukba befektetett költség és energia sosem térül meg.

Összegszerűen: minimum 1 millió forint egy dolgozó pótlása (hirdetés, interjúk, tesztek, adminisztráció), minimum 2 hónap kell az új kolléga megtalálásához.

Látható, hogy a fluktuáció visszaszorítása egyre komolyabb hatékonyságnövelő tényező?

A mostani időszak után nincs erre keret, minden bevétel a vevő megszerzésére, megtartására, marketing eszközök bevetésére, a napi költségek biztosítására fordítják.

Ehhez tudnod kell, hogy melyek azok a kollégák, akit bizonyos mértékben otthonról tudnak a leghatékonyabban dolgozni, valamint kik azok, akik az irodában, csapatban a legkreatívabbak.

Biztos vagyok benne, hogy Te is azok közé a cégvezetők közé tartozol, akik a lojális, tapasztalt kollégákra építenek, valamint él a cégkultúrában az az érték, hogy nem alkalmazottakkal dolgoztok, hanem kollégáid vannak. Így működnek a kiemelkedően sikeres cégvezetők is.